Fløy første tur med Flyr – En hyggelig opplevelse

Dommer fra flykjenner Christian Kamhaug (innfelt) er god etter første avgang med Flyr. Foto: Avinor/privat

Onsdag hadde det nye norske flyselskapet Flyr sine første avganger, fra Oslo til Tromsø. Om bord i første fly satt selvsagt flynerd Christian Kamhaug. Her forteller han om sin opplevelse.

Kamhaug har gjort det til en tradisjon å være om bord på første avgang avgang når et nytt selskap gjør sin entré på norske ruter, slik flysmart24 skrev om for noen dager siden.

Han er fornøyd med det han opplevede med Flyr, som tok av mot Tromsø etter et seremoni på Oslo Lufthavn onsdag. Selskapet skal ta opp konkurransen med de to andre på de store norske innenriksrutene, SAS og Norwgian.

«God stemning om bord»

Her er det Kamhaug opplevde:

– Alt i alt var dette en hyggelig opplevelse. Ikke alt fungerte rent teknisk med innsjekk og sånt, men litt oppstartsproblemer er det jo naturlig at de har. Veldig god stemning ombord. Engasjerte og vennlige crew og mange smil, forteller han.

En annen flykjenner som også var med på turen var flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs i Win Air. Dette er hans dom overfor flysmart24:

Vil sette pris på Flyr

– Flyr viste seg frem fra sin beste side på den første flyturen fra Oslo til Tromsø. Jeg tror markedet i Norge vil sette pris på Flyr og ot selskapet har god mulighet til å konkurrere med Norwegian og SAS, mener han.

Kamhaug sier han har forventninger til Flyrs videre virksomhet:

– Veldig spennende å se om Flyr kan finne sin plass i kampen med SAS og Norwegian på begge sider av produktspekteret, sier han.

Må bli bedre

Kamhaug er imidlertid klar på at tilgjengeligheten for billettkjøp må bli bedre om selskapet skal lykkes

– For at de skal ha sjansen til å ta noe av forretningsmarkedet må det være mulig å booke gjennom reisebyrå – noe de sier er på vei. En avtale med Finn.no skal også være på trappene, noe som vil gjøre billettene mer tilgjengelige. Nå kan du kun booke på flyr.com og da blir det fort for «spesielt interesserte», selv om jeg ser at de kjører ganske mye reklame i sosiale medier, sier han.