Se, et selskap som bedrer tilbudet på økonomi-klassen

Swiss Air Lines jekker opp servicen for dem som reiser på økonomi-klasse på selskapets fly. Nå lover Swiss bedre mat og drikke, og en hyggeligere tur. Foto: Swiss

Det er ikke ofte vi kan fortelle om et flyselskap som oppgraderer servicen for dem som reiser på økonomiklasse.

Nå har dette skjedd hos det Lufthansa-eide flyselskapet Swiss Air Lines.

Selskapet lover et utvidet mat- og drikketilbud.

Bedre opplevelse

De gjør dette grepet for at det skal bli litt triveligere å reise med selskapet, også for dem som sitter bak i flyene.

Swiss omtaler det nye produktet som «Swiss Senses», og er innført fra 5. mars på selskapets langdistansefly.

Swiss sin kommersielle direktør, Heike Birlenbach, snakker om fullstendig fornyet flyopplevelse på langdistanse.

Stort løft

– Til sammen representerer de en av de største serviceinvesteringene for økonomiklasse-reisende i selskapets historie, sier han.

I tillegg til et nyutviklet mat- og drikketilbud, skal de som sitter bak også oppleve et redesignet kabininteriør.

Det skal gi en bedre reiseopplevelse, spesielt for dem som reiser på Premium Economy Class.

Velkomstdrink

Men alle bak gardinen skal nyte godt av en bedre oppvartning, lover selskapet i en melding på sine nettsider.

Den utvidede servicen skal innføres så snart flyet har nådd marsjhøyde. Da skal alle få servert en velkomstaperitiff med en osteforrett.

Hovedrettene som så serveres er nyutviklet i forbindelse med oppgraderingen, og vil variere mer enn i dag.

Nytt mellommåltid

På enkelte flyvninger vil det også bli innført et mellommåltid.

Underveis på flyturen vil også de bak i flyet ha tilgang på et utvalg av diverse snacks.

Før landing blir det nok en servering, som selskapet lover også er oppgradert når det gjelder kvalitet.

I tillegg har selskapet investert i nye puter og tepper bak, og håper med dette på bedre forhold for de passasjerene som ønsker å sove seg gjennom flyvningen.