Reisende på flyselskapenes økonomiklasser går mot bedre tider, ser det ut til.
Nå har enda et selskap meldt at det vil jekke opp servicen for de som reiser på de billigste billettene.
Bare få dager etter at flysmart24 kunne fortelle at Swiss Air Lines akter å øke kvalitet på mat, drikke og service på sine langruter, kommer Europas flygigant Lufthansa etter.
Lufthansa-løft
Fra april skal også Lufthansa teste ut et nytt servicekonsept på sine langruter. Det skal skje på Premium Economy og Economy Class.
Lufthansa har slitt med et sviktende omdømme for sine serviceprodukter bak i flyene. Kundetilfredsheten har falt drastisk. Det er dette inntrykket selskapet nå vil snu.
Oppgraderingen er ifølge det tyske luftfartsnettstedet Aero Telegraph foreløpig omgitt med stort hemmelighetskremmeri.
Det omtales internt bare ved kodenavnet Fox, og skal innføres fra neste år av.
Slik blir forbedringen
Det tyske mediet tror imidlertid at Lufthansa vil gjøre det samme som datterselskapet Swiss:
Lansere et bedret mat- og drikketilbud, samt å innføre tiltak for å øke de reisendes komfort og trivsel under flyturen.
Swiss-kundene skal nyte godt av nye matretter, og antall serveringer skal økes på enkelte ruter.
Drikketilbudet skal oppgraderes, og reisende bak gardinen skal blant annet bli servert en en velkomstaperitiff med en osteforrett når flyet har nådd marsjhøyde.
Testes på USA-ruter
Kabininteriøret skal moderniseres. Nye puter og tepper skal dessuten gjøre det mer behagelig for de som ønsker å sove seg gjennom turen.
De første Lufthansa-testene for det nye produktet starter i München og skal testes ut på USA-rutene til San Diego og San Francisco.
Det er ikke bare bak i flyene at Lufthansa oppgraderer sine fly. Også de som reiser på Business og First Class har allerede fått bedre komfort med nye kabiner, som kalles Allegris.