SAS har bestemt seg for at tiden nå er inne for å «pusse opp» sitt image overfor publikum. Selskapet skal fremstå med ny visuell profil.
Det inkluderer også at publikum vil møte en ny hjemmeside når de skal bestille billetter m,ed SAS. Den nye siden skal være på luften fra 2. april.
Som en opptakt til det hele har selskapet nå kjørt i gang en markedskampanje i Norge, Sverige og Danmark.
Mange endringer
Kampanjen vises på tv, på utendørsreklamer og i digitale kanaler. Den har en kabinansatt som gjennomgangsfigur.
Selskapet opplyser at kampanjen kommer på bakgrunn av den fornyelsen SAS har gjennomgått det siste året.
Selskapet har fått nye eiere, har tatt overgang til flyalliansen Skyteam og utvidet nettverket med en rekke nye destinasjoner.
«Skandinavias selskap»
Målsettingen er at den skal fremheve det bildet SAS ønsker å gi av seg selv:
SAS ønsker å understreke at tross alle endringer, er selskapet fortsatt det selskapets navn tilsier – Skandinavias flyselskap.
– Vi er en del av folks hverdag, sier Linn Sundqvist som er art director i SAS.
Kampanjen SAS har kjørt i gang i vår, bygger på konseptet «We Are Scandinavia» som selskapet gjennomførte i fjor.
Ny hjemmeside
Overfor flysmart24 vil SAS ikke si mye om hva den varslede visuelle omleggingen konkret vil gå ut på, annet enn at det vil skje endringer på SAS sin hjemmeside.
– Vår hjemmeside får en større ansiktsløfting og oppdatering den 2. april. På nåværende tidspunkt kan vi imidlertid ikke si så veldig mye mer om selve innholdet her, annet enn at endringene blant annet kommer til å vises gjennom vårt markedsføringsmateriell, sier pressesjef Øystein Schmidt i SAS i Norge til flysmart24.