Nytt produkt: -Tilbakemeldingene har vært gode

Matserveringen er kraftig oppgradert på SAS sin nye business class. Pappkartongene er borte, nå serveres maten på porselen. Foto: SAS

Siden 1. oktober har flyselskapet operert på sine Europa-ruter med ny service. Det har falt i smak hos dem som har testet det nye produktet.

For første gang siden 2012 har SAS innført business class på sine flyvninger også i Europa, samt på rutene mellom de skandinaviske hovedstedene.

– Tilbakemeldingene har vært veldig gode, sier pressesjef i SAS i Norge, Øystein Schmidt, til flysmart24.

Vraket

Innføringen av business class har betydd at den tidligere Plus-klassen er vraket.

Det innebærer også at det er innført et tydeligere skille mellom businesss og økonomiklasse når det gjelder service og komfort.

Schmidt forteller videre at selskapet får mange gode ord om at det er innført business class på europeiske ruter, i likhet med det produktet selskapet har på sine interkontinentale ruter.

Falt i smak

– Flere beskriver servicen om bord som både mer personlig og oppmerksom. Det er tydelig at kundene setter pris på at vi nå løfter opplevelsen også på de europeiske rutene, sier han.

Selskapet har oppgradert mat- og drikkeserveringen for dem som reiser på den nye business class. I tillegg gitt disse kundene bedre komfort, ved å alltid by på et ledig sete ved siden av.

Dette har falt i smak, kan Scmhidt fortelle:

Legger ut bilder av maten

– Ja, mange trekker frem at maten holder høy kvalitet. Akkurat slik man skal kunne forvente i SAS business class, sier Schmidt.

Artikkelen fortsetter under bildet

Mange viser frem hva de har fått servert på SAS nye business class. Foto: Alex Berro

Også på sosiale medier, som flysmart24 har sjekket, er tonen positiv til det nye SAS-produktet.

Det er stor aktivitet på noen fora om kvaliteten på tilbudet. Passasjerer poster innlegg med bilder av matserveringen. Den varierer på de ulike tidene på døgnet.

«Trakk ikke på smilebåndet»

Mange gir også uttrykk for at de setter stor pris på at serveringen heretter ikke skjer i pappesker, som tidligere. Men at det er innført servering på porselen.

Men, det er ikke bare ros. Noen reisende har også blitt skuffet og legger ut kritiske bemerkninger.

En svensk passasjer som fløy fra Barcelona til København skrev, at han ikke opplevde mye av det «nye SAS»:

–  To kabinansatte på business class som ikke trakk på smilebåndene en gang. Upersonlig service, var vedkommendes dom.