Lavprisselskapet Eurowings har satt i gang en spesiell variant av flybillettsalg, der kunden ikke vet hvor turen går når billetten betales.
Straks betalingen er foretatt, får kunden melding om hvor flyet vil lande.
To av de 38 mulige reisemålene kundene kan bli booket inn på går til Norge – Oslo og Tromsø.
En ny vri
Det tyske selskapet, som er eid av Lufthansa-gruppen, har satt i gang dette stuntet i samarbeid med en tysk dagligvaregigant. Tilbudet ligger på flyselskapets nettside, og er tilgjengelig for alle.
Mange selskaper har tidligere satt i gang lignende salgskampanjer, men da har kundene betalt for en reise der reisemålet har vært hemmelig helt til avgang.
Hos Eurowings er det en litt ny vri.
Turene går fra Berlin, Düsseldorf, Köln/Bonn, Hamburg, Stuttgart og Praha og koster fra 80 euro tur/retur.
Her kan man reise
Kunden velger så avreiseflyplass, og får da oppgitt en rekke mulige reisemål som kampanjen omfatter.
Det er da mulig å velge bort steder man har vært, men da stiger prisen. Først når betalingen er gjort, vil kunden få beskjed om hvilket reisemål selskapet har valgt ut for vedkommende.
Tilbudet omfatter reise til to norske byer, Oslo og Tromsø.
Oslo er mulig å velge når man reiser fra Hamburg, mens Tromsø er et alternativ når avreiseflyplassen er Berlin.