Widerøe har som mål å bli en del av lojalitetsprogrammet til Norwegian i løpet av høsten.
Det vil i så fall bety at alle som reiser med flyselskapet, vil kunne spare opp bonus på sine turer.
Dette går frem av en melding fra Widerøe onsdag.
Ikke alle får poeng
Som kjent er det Norwegian som eier Widerøe, og har gjort det i over et år.
Likevel er det bare rundt 60 prosent av de reisende som kan opptjene Norwegian Reward-poeng på sine reiser.
Dette omfatter alle kommersielle ruter Widerøe flyr. De rutene som selskapet flyr på anbud fra staten, gir ikke anledning til opptjening av poeng.
Endring kommer
Det vil det bli en endring på, når Widerøe knytter seg formelt til Norwegian Reward.
Da vil alle reisende få tilganger til lojalitetsfordeler, uansett destinasjon – fra Hammerfest til Hellas, London til Lofoten.
– Vi ønsker å gi alle våre kunder muligheten til fordeler og større valgfrihet, sier Espen Steiro som er kommersiell direktør i Widerøe.
På samme plattform
Han sier at kundene vil da få en sømløs, digital reiseopplevelse med én felles profil på tvers av Widerøe og Norwegian.
Innlogging til både booking, innsjekk og lojalitetsprogram vil være på samme plattform.
– Vi har tilpasset produksjonen og finjustert tidtabellene i tett samarbeid med Norwegian, for å gi kundene bedre forbindelser. Det gir resultater. Trafikken som kombinerer Widerøe og Norwegian har økt med 58 prosent siden oppkjøpet, sier Steiro.