Pangstart for nytt bonusprogram – solid passasjervekst

Flyrs nye bonusprogram har blitt tatt godt imot av kundene. Nå vokser også selskapet på passasjersiden. Foto: Knut-Erik Mikalsen

Da det nye norske flyselskapet Flyr lanserte sitt nye bonusprogram Flyr+, var reaksjonen i markedet der fra første stund: Selskapet fikk 10 000 nye medlemmer første dag.

– Vi er veldig fornøyde med og veldig stolte av hvordan Flyr+ har blitt mottatt av våre gjester, og allerede på lanseringsdagen hadde vi over 10 000 medlemmer. Det er tydelig at folk liker at Flyr+ følger vår strategi om å være enkle og ukompliserte, og at vi har levert på den strategien også her, sier kommunikasjonsdirektør Anita Svanes til flysmart24.

Priskutt fra første reise

Bonusprogrammet er lagt opp på en annen måte enn de vi kjenner fra bl.a. SAS og Norwegian.

Hos Flyr kommer bonusen fra første billettkjøp:

Medlemmene av Flyr+ vil få 10 prosent rabatt på nettoprisen på alle Smart og Flex-billetter de kjøper, uansett pris.

Rabatten gjelder alle som er omfattet av bestillingen og blir fratrukket direkte på hvert kjøp. Avgiftene til staten er det ikke rabatt på.

Gavekort

I tillegg har Flyr innført en ordning med stempelkort og verdikuponger. For hvert billettkjøp man gjør får man ett nytt stempel. Man kan også få stempler ved å verve andre til Flyr+. Et fullt stempelkort gir 500 kroner i rabatt.

– Det er allerede flere som har fylt sitt stempelkort og flere som er i gang med kort nummer 2, så engasjementet er stort og funksjonaliteten rundt verving er populær, sier Svanes.

Det er flere gode nyheter rundt selskapet. Det la også frem nye passasjertall i dag, som viser en god vekst for selskapet i forhold til forrige måned.

Solgte seks av ti seter

Flyr hadde en økning på 68 prosent i passasjertallet i mars sammenlignet med februar, med totalt 84 100 gjester om bord.

Selskapet mener at krigen i Ukraina påvirket trafikktallene i mars negativt. ble mars den måneden hvor Flyr oppnådde sitt høyeste salg siden oppstarten, drevet av salg for reiser i sommerprogrammet.

Flyr oppnådde en fyllingsgrad på 58 prosent, som betyr at det var betalende passasjerer i seks av ti seter denne måneden.  

Godt sommersalg

– Vi er fornøyde med å se en økning på 68 prosent i passasjertallet i mars fra februar. Sommerprogrammet er tatt godt imot av kundene våre og vi oppnådde rekordsalg i måneden, drevet av en stor pågang av bestillinger av feriereiser, sier Tonje Wikstrøm Frislid, administrerende direktør i Flyr.