Norwegian har en profil som folk lett kjenner igjen. Men nå moderniserer selskapet sin visuelle profil og logo for første gang siden etableringen i 2002.
Endringen er ikke større enn at de fleste fortsatt med et kort blikk vil kunne gjenkjenne selskapet.
– Norwegians logo og merkevare er svært godt kjent og verdsatt, og det er vi veldig stolte av. Selv om vi nå fornyer oss, lover vi at kundene våre vil kjenne oss igjen, sier Christoffer Sundby, konserndirektør for marked og kundeservice i Norwegian.
Nytt uttrykk
Selskapet mener at det etter mer enn 20 år er tid for en modernisering.
– Denne logoen gir Norwegian et mer moderne, varmere og tydeligere uttrykk som vil ta oss trygt inn i de neste 20 årene, sier Sundby.
Han forklarer at behovet for endringen dels er drevet av et behov for å tilpasse den visuelle profilen til dagens krav og behovsbruk i markedsføringsarbeidet.
På flyene etter hvert
Dessuten sier Sundby at endringen er et ønske om å tydeligere vise selskapets og merkevarens personlighet og egenart.
Endringen vil starte i digitale kanaler, og deretter oppdateres gradvis i alle kommunikasjonsflater, kontorer, flyplasser og også på selve flyene.