Nå skal passasjerene hos Norwegian få anledning til å bruke nye selvbetjenings-muligheter på flyplassene.
Dette vil gjøre det mulig for reisende å kjøpe en rekke tilleggstjenester i siste liten og helt opp mot avgang – uten å måtte stille seg i kø i flyselskapets serviceskranke for å få hjelp.
Som flysmart24 har meldt tidligere, har det norske lavprisselskapet satset hardt på å forenkle reisen for sine kunder.
Nye funksjoner
Dette er viktig ikke bare for å gjøre reisen enklere for kundene, men også å skaffe merinntekter for flyselskapet.
Det er de vanlige selvbetjeningskioskene som er nøkkelen til forenklingen for de reisene. Til nå har det stort sett bare vært mulig å sjekke inn og skrive ut bagasjekapper på disse.
Nå blir det flere muligheter. Norwegian har de siste ukene testet nye funksjoner på disse, og lagt til nye muligheter.
Her skal man kunne betjene seg selv, og legge til de betalingstjenestene som man ønsker. Betalingen skjer samtidig, deretter er endringen klar.
Mest populært
Flere tusen har allerede benyttet seg av muligheten, og setebestilling er en klar vinner blant passasjerene. I tillegg har Norwegian-appen fått en større oppdatering.
– Vi har testet setebestilling på kiosk i en drøy uke, og ser at kundene så langt har tatt imot oppgraderingen med åpne armer, sier Knut Olav Irgens Høeg, konserndirektør for IT og Business Services i Norwegian.
Han sier setebestilling har vært spesielt populært. Men selskapet ser også at muligheten for å legge til bagasje, fast track i sikkerhetskontrollen og prioritert ombordstigning faller i smak hos passasjerene.
Vil komme mer
Norwegian har installert de nye løsningene på flesteparten av flyplassene de benytter.
Også Norwegians app har fått en oppgradering. Den skal føre til en raskere, lettere og mer brukerfokusert opplevelse.
– Vi ser at stadig flere bruker appen både til bestilling, underveis og i forkant av reisen. Derfor er vi veldig glade for å lansere en ny versjon av appen som legger bedre til rette for å legge inn tidligere nettleserbaserte funksjoner. Dette handler ene og alene om å gjøre brukeropplevelsen bedre for kundene våre, sier Høeg.