Flyturen fra USA mot Europa ble en smertefull opplevelse for både besetning og passasjerer. De hadde blitt servert bedervet mat og ble syke etter kort tids flyvning.
Flyselskapet, den kommende SAS-partneren Delta Air Lines, legger seg langflat og beklager dypt problemene både ansatte og kunder ble påført.
Det var under en flytur fra Detroit til Amsterdam onsdag i denne uken at problemene oppsto, melder ABC 7 News. Dagbladet skrev om denne saken først i Norge.
Mange ble dårlige
Flyet tok av sent tirsdag kveld, men ble onsdag snudd og omdirigert etter fire timer til New York. Da hadde flyet kommet nær en øygruppe ikke langt fra Newfoundland.
Etter en tid i luften ble det nemlig oppdaget at en rekke av de som reiste i økonomiklassen ble dårlige, og det samme rammet også en del av besetningen.
Etter at det ble konstatert at det var maten som var blitt servert som forårsaket problemene, ble det i samråd med medisinsk personell på bakken besluttet at flyet skulle omdirigeres til JFK-flyplassen i New York.
Ble behandlet medisinsk
Der sto et medisinsk apparat klar til å ta seg av de som var blitt syke. I alt 14 passasjerer og 10 fra besetningen ble behandlet. Det viste seg at ingen trengte sykehusinnleggelse.
Delta Air Lines har bekreftet hendelsen, og beklaget så mye til dem som ble syke av den dårlige maten.
– Dette er ikke en service Delta er kjent for, skriver selskapet og forsikrer at de nå undersøker hvordan kvaliteten på maten kan ha blitt dårlig før den ble servert om bord.
Flyvningen til Amsterdam ble kansellert, og passasjerene ble overført til nye flyvninger senere på dagen.