Flyr i medvind – selger nå 10 000 billetter hver dag

Det nye norske flyselskapet Flyr får stadig flere passasjerer. I sommer når selskapet rekord i sitt til nå korte liv. Foto: Knut-Erik Mikalsen

Det nye norske flyselskapet Flyr flyr i kraftig medvind for tiden. Selskapet har i dag presenterte sine siste trafikktall. Der oppgir man at selskapet selger 10 000 billetter i snitt hver dag.

Selskapet satser på norsk innenriks og populære ferie- og fritidsdestinasjoner i Europa.

– Salget for sommersesongen fortsetter å øke, og for juni forventer vi en fyllingsgrad opp mot 80 prosent, sier administrerende direktør i Flyr, Tonje Wikstrøm Frislid, i en uttalelse torsdag.

Åtte av ti seter solgt

Det innebærer ny rekord for Flyr:

Tallet betyr konkret at det vil sitte passasjerer i åtte av ti seter som selskapet har lagt ut for salg denne måneden. Det flyr med fullere fly enn noen gang før.

Forrige måned var også en opptur. Totalt hadde Flyr 149 100 passasjerer i mai. Dette er en økning på 22 prosent i forhold til april.

Bli kjent

Selskapet har 10 fly i drift, og har foran sommersesongen lagt frem en ruteplan med over 20 helt nye ruter til over 40 i alt.

De positive trafikktallene står i kontrast til selskapets økonomiske resultater. Til nå har Flyr gått med kraftig underskudd og har hatt behov for påfylling av mer kapital for å holde seg i luften.

Flyr har, som mange andre nykommere i markedet, brukt pris for å få folk om bord. Slik sørger selskapet for at folk blir kjent med Flyr og kunne gjøre merkevaren kjent.

Får mye skryt

Alle som følger med på norsk luftfart har imidlertid ikke kunnet unngå å legge merke til all den rosende omtale Flyr får for sin service. Selskapet ble dannet med løfte om god kundebehandling som et varemerke.

I sosiale medier strømmer det på med positive erfaringer passasjerer har hatt med selskapet, og anbefalinger til andre om å bruke selskapet. Dette setter sjefen pris på:

– Det vi kanskje er mest stolte over og som gir oss stor motivasjon, er alle de positive tilbakemeldingene vi får fra de som allerede har valgt å fly med oss, sier Wikstrøm Frislid.

Danket ut de andre

Som fysmart24 kunne melde i mai, har Flyr nylig blitt premiert for sin kundebehandling.

Da Kundeserviceprisen ble utdelt for litt over en måned siden, var Flyr det flyselskapet i Norge som kom overlegent best ut av kåringen.

På en målestokk fra 1 til 100, fikk flyr 86 poeng. Widerøe kom på andreplass med 52 poeng, mens SAS fikk 31 og Norwegian 30 poeng.