SAS og Norwegian i ny priskrig midt i uken

Den harde kampen om passasjerene mellom SAS og Norwegian fortsetter med midtuke-kampanjer. Foto: Knut-Erik Mikalsen

Den som er på jakt etter billige flybilletter har nå fått to dager å konsentrere seg ekstra om: onsdager og torsdager. Dette er blitt den nye midtuke-kampen for SAS og Norwegian.

SAS har i flere år kjørt en fast kampanje hver torsdag, kalt «Now or never», der selskapet sender prisene til enkelte reisemål helt til bunns.

Billettene er til salgs i bare seks timer, fra klokken 18 til midnatt. I løpet av denne tiden fyker tusenvis av billetter ut til ulike reisemål hver torsdag.

Nå har Norwegian tatt opp konkurransen, og har lansert sin egen midtuke-kampanje. Den vil dukke opp på onsdager, og heter «Rady Steady Fly» og varer i åtte timer – fra klokken 16 til midnatt.

– Dette er et nytt konsept som vi gi våre kunder ekstra lave priser på billetter til utvalgte destinasjoner i vårt rutenettverk. Tilbudet blir annonsert på vår hjemmeside og man kan holde seg oppdatert på tilbudene ved å følge med i våre sosiale medie-kanaler, sier presseansvarlig i Norwegian,  Andreas Hjørnholm, til flysmart24.no.

Sist onsdag hadde Norwegian salg på billetter til New York for kr. 999 én vei, til Berlin for 249 kroner, Malaga for 299 kroner og Dubai for kr 729 kroner.

– Vi er meget godt fornøyd med salget denne første onsdagen. Destinasjonene vil variere fra onsdag til onsdag. Salget vil alltid foregå på en onsdag, men ikke hver onsdag, og vil dukke opp i nyhetsbrevet, våre sosiale kanaler og vår hjemmeside, sier Hjørnholm.

SAS på sin side kjører ufortrødent videre med sin «Now or never» som kommer så å si hver torsdag.

Informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS sier at dette er et fast kampanje-tilbud som er en stor suksess og har kommet for å bli.

– Salget på disse torsdagene er alltid veldig godt, men så er da også prisene ekstra lave, sier Johansen.

At enkelte sitter og venter på at klokken skal bli 18 og salget skal starte, kan Johansen bekrefte:

-Vi vet at mange venter på å få slå kloa i disse billettene fordi det alltid er et meget stort salg i tiden rett etter at salget er åpnet. Mange har nok sjekket tilbudene, som alltid blir lagt ut litt tidligere på dagen. Slik kan folk bestemme seg for hva de ønsker å kjøpe. Når salget åpner fyker billettene ut i høyt tempo, sier Johansen.

Det mener han ikke er rart:

– Vi har jo solgt billetter til for eksempel New York for 1990 kroner tur/retur. Ellers har det eksempelvis vært tilbud til London for 349 kroner, Amsterdam og Berlin for 399 kroner og Paris for 469 kroner. Det kommer nye overraskelser fra oss hver torsdag, sier Johansen.