Reiser ble revet bort – måtte fylle på med nye tilbud

Kreta ble en siker vinner da Apollo hadde utsalg. Foto: Greske Tuistkontor

At mange nordmenn vil reise tross press på privatøkonomien, fikk en av landets største charterreise-arrangører merke under Black week og Black weekend.

Apollo Reiser doblet salget mot det som er normalt.

– Helgens tilbud gikk over all forventing, sier kommunikasjonssjef Beatriz Rivera i Apollo til flysmart24.

Måtte fylle på

Apollos opplevelse av godt salg bekrefter det flere andre aktører i bransjen sier:

Folk har slett ikke droppet planene om å reise på ferie, men leter grundigere og lengre etter de gode tilbudene før de slår til.

De dukket opp i forbindelse med forrige ukes billigsalg på reiser der tilbudet om å reise 2 for 1 ble spesielt populært.

Selskapet hadde liggende ute tilbud på en rekke hoteller på flere reisemål, men opplevde å måtte fylle på med nye hoteller fordi reisene som lå ute ble solgt i stort tempo.

Favorittene

– Vi måtte fylle på med hoteller underveis og solgte totalt dobbelt så mange reiser sammenliknet med samme kampanjehelg i fjor. Reiselysten er med andre ord tilbake for fullt i år, sier Rivera.

Hos et selskap som satser spesielt på reiser til Hellas og de greske øyer, er det kanskje ikke så rart at det nettopp er to av øyfavorittene som solgte best:

– Kreta utmerket seg, ikke så overraskende, som det soleklare mest populære reisemålet – med Rhodos på andreplass, sier Rivera.

Private bassenger

I Apollo gleder de seg også over å se at kundene i tillegg til rabattreiser også etterspør reiser til normalpriser:

– Ja, foruten om kampanjen ser vi også nå at flere av sommerens mest populære hoteller nå begynner å fylles opp. Det gjelder selvfølgelig først og fremst ettertraktede familiehoteller med større leiligheter for storfamilien og der det tilbys privat basseng og slikt Så alt tyder på at sommeren 2023 blir et bra reiseår, tror Rivera.