Nå tømmes fruktdiskene for å få bonuspoeng hos SAS

Her er Valdres Bjarnes frukthandel fredag. Dette kostet 2.500 kroner men gir nesten 20.000 bonuspoeng hos SAS: Foto: Privat

De ivrigste bonusjegerne hos SAS er fredag i gang med å tømme frukt- og grønnsakdiskene i utvalgte butikker for å få tusenvis av bonuspoeng hos SAS. Dette lasset med frukt kostet 2.500 kroner og ga nesten 20.000 flypoeng.

Det er butikkjeden Joker som denne helgen har tilbud til de som er knyttet til Norgesgruppens bonusprogram Trumf.

Medlemmer av Trumf får en del av kjøpesummen tilbake i bonus, vanligvis er det kun snakk om bare 1  prosent. Mange av medlemmene tar imidlertid ikke ut bonusen, men konverterer den i form av bonuspoeng hos SAS som de siden kan betale flyreiser med.

Denne helgen er det imidlertid 17. mai og julaften samtidig for de ivrige bonusjegerne i og med at Joker betaler ut hele 50 prosent av kjøpesummen for frukt og bær i bonus. (Obs, korrigert fra frukt og grønt i en tidligere versjon av saken. red.)

Dette gir storfangst for bonussamlerne som i flere dager har forberedt seg på å tømme Joker-butikkene for frukt og bær for å sikre seg massevis av bonuspoeng hos SAS.

Diskusjonene har gått høyt på flybonusnettstedet Insideflyer.no blant medlemmer som har utvekslet tips og spørsmål om muligheter i det forestående poeng-raset.

Nå har den  store handledagen kommet.

«Galskapen er i gang» skriver medlemmet Valdres Bjarne som legger ut bilde av fredagens store handel. Bagasjerommet i bilen er fylt opp av appelsiner, mandariner og bananer.

Overfor flysmart24.no opplyser han at han måtte dra kortet for 2.500 kroner for å få med seg alle varene hjem.

Og bonusutbyttet?

-18.750 poeng, opplyser Valdres Bjarne. Han får ikke bare SAS-bonus via Trumf, men betalte også med sitt SAS-tilknyttede Mastercard, som gir han ytterligere flybonuspoeng.

Samlet poengutbytte av hele handelen ble derfor 19.100 poeng.

Og de kommer godt med, for han og resten av familien skal på skikkelig langtur neste år. Han skal nemlig ta med seg hele familien til USA.

– Jeg har ganske god inntjening fra før, men disse kampanjene gjør at jeg kan ta med hele familien på tur til USA før jul til neste år, og da i C, opplyser han.

Og C? Det betyr at hele familien skal ha USA-reisen på business class.

Hos SAS kjenner informasjonssjef Knut Morten Johansen godt til de populære tilbudene hos Joker-kjeden:

– Ja, dette er tilbud som dukker opp med jevne mellomrom og vi ser at det er svært mange av våre medlemmer som benytter seg av tilbudene, sier Johansen til flysmart24.no.

Han sier at den aktiviteten denne gruppen bonusmedlemmer legger for dagen viser at bonusordningen hos SAS har stor verdi.

-I dette tilfellet, hvor det dreier seg om muligheten for å tjene opp ekstra bonuspoeng på frukt og grønt, må vi jo trygt kunne si er en ekstra bonus for kundene – en sunn bonus, sier Johansen.

Forrige gang Joker hadde kampanje med 50 prosent Trumf-bonus ble Bodø-mannen Erik Storli landskjent da det var et liknende Joker-tilbud på brød. Da kjøpte han 75 brød hos sin lokale Joker-kjøpmann for å sikre seg bonuspoeng hos SAS.

Lik flysmart24.no på Facebook