Sjokkert over funnet i setelommen hos Norwegian

Passasjer Nazli Naseri fikk en ekkel opplevelse da hun reiste med Norwegian. Foto: Nazli Naseri

Da Nazli Naseri åpnet setelommen på Norwegian-flyet fikk hun sjokk. Der lå avklipte negler etter en tidligere passasjer. Norwegian beklager på det sterkeste.

For Naseri er spørsmålet:

– Er dette renholdet vil kan forvente hos Norwegian? Hun er rystet over funnet, som hun mener ville oppleves som utrolig ekkel for enhver.

Det var på en flyvning fra Oslo til København den 4. august at kvinnen fant de kroppslige etterlatenskapene i setelommen.

Dette var en flyvning midt på dagen.

– Jeg ble sjokkert. Det satt et besetningsmedlem ved siden av meg, tror det var en pilot. Han så det hele. Han bare så ned, forteller Naseri til flysmart24.no.

Nå lurer hun på renholdsrutinene hos selskapet er gode nok  når passasjerer risikerer å finne avklipte negler når de setter seg i flystolen.

Hun så ingen hensikt i å si fra til kabinbesetningen.

– Nei, jeg ga ikke beskjed til besetningen. Jeg har vært kunde hos Norwegian i mange år. Det hjelper ikke å si fra. Det har jeg erfart på andre reiser, sier hun.

Hun forteller at da hun en gang sa fra da hun ble syk om bord og ba om å få bytte plass, ble hun avvist med at hun kunne bestille og betale for annet sete på forhånd.

– Jeg har sluttet å si fra. For å si det sånn: hvis de får en like billig konkurrent så går jeg over til de fordi Norwegian tenker kun på penger. Det har blitt verre å reise med det selskapet, mener hun.

Hun postet imidlertid et innlegg på Norwegians Facebook-side om hendelsen, og skriver at det ikke er første gang hun har funnet søppel fra andre passasjerer i setelommen.

Her blir hun bedt av Norwegian til å sende en henvendelse via en egen lenke.

Presseansvarlig Andreas Hjørnholm i Norwegian sier han har full forståelse for kvinnens reaksjon over det hun fant i setelommen

– Våre fly blir grundig rengjort hver natt, og får en lett rengjøring mellom hver avgang. Det gjør vi fordi vi ønsker at passasjerene skal sette seg i et rent og komfortabelt fly, sier Hjørnholm og legger til:

– Derfor er vi svært oppgitt over situasjonen. Det er denne type opplevelser vi ikke vil at våre reisende skal få. De som er om bord i et fly må ta hensyn til sine medpassasjerer. Derfor bør man vente med denne type personlig pleie til man er ute av flyet, sier Hjørnholm.