Kan presse frem bedre servering på økonomiklassen

Økonomiseksjonen hos Delta Air Lines kan få kraftig oppgradert servering. Foto: Delta

Kunne du tenke deg å reise på økonomi-billett til USA og få servert et treretters måltid, servert på hvit duk og på ordentlige tallerkener? Dette kan presse seg frem som et vanlig tilbud.

Det amerikanske flyselskapet Delta Air Lines er klar for en økt satsing på ruter til Europa. Det er godt nytt for de som reiser med fly og som har erfart at flyselskapene ikke er alt for rause med god mat og drikke på økonomiklassen.

Nå kan det være varige forbedringer på gang.

Delta har i det stille satt i gang forsøk med en helt ny og oppgardert service også for de passasjerene som flyr på økonomiklasse – i det selskapet kaller «main cabin.»

– Vi skal gjøre serveringen til en mer kulinarisk opplevelse enn i dag, slik at det føles mer som å spise på en restaurant, opplyser kommunikasjonsrådgiver Savannah Huddleston i Delta.

Den nye servicen inkluderer en sprudlende velkomstdrink, og der publikum får utlevert en egen meny hvor dagens matutvalg er presentert.

Serveringen innebærer en egen forrett, en hovedrett og dessert. Alle rettene skal serveres hver for seg, og altså ikke på et matbrett – slik det er vanlig. Og drikke til, med eller uten alkohol.

Blir forsøket vellykket, blir tilbudet rullet ut på selskapets gigantiske internasjonale rutenett allerede på slutten av dette året.

Amerikanske luftfartsanalytikere mener at de andre amerikanske selskapene – United Airlines og American Airlines – vil bli presset til samme oppgradering dersom Deltas utprøving er så vellykket at selskapet gjennomfører det i full skala på alle langruter.

Den andre gode nyheten er denne:

Den kraftig forbedrede serveringen vil være inkludert i billettprisen, bekrefter Huddleston.

Testruten er flyvningen mellom Portland, Origon og Tokyo.

Maten blir anrettet på en hvit stoffduk, og selv om bestikket kommer til å være av hardplast skal det være mer praktisk å bruke enn dagens plastbestikk, lover selskapet.

Delta sier at det er kare tilbakemeldinger fra passasjerene som får selskapet til å ty til det nye matgrepet.

Lik flysmart24.no på Facebook