Charter-gigant i ny drakt satser på kraftig reise-boom

Ving skal få et nytt visuelt utseende. Slik skal flyene til Ving, Sunclass Airlines, se ut. Foto: Ving

Nordens største turoperatør har nå lagt en ny plan for å komme seg ut av korona-krisen. Ving fremstår fra i dag i helt ny drakt, og lanserer samtidig en ny strategi som tydeliggjør at det er velvære og hygge som skal ligge i bunnen for alt av selskapets reisetilbud.

Smittetallene er på rask vei nedover i de store ferielandene langs Middelhavet, og korona-vaksinen er på vei. Mens krise og reisestopp har preget markedet, har Ving brukt tiden til å fremstå som helt ny og med spisset reisetilbud.

Ving er nemlig sikker på at vi går mot en bra vår- og sommersesong for pakkereiser til Syden neste år:

Folk vil reise

– Vi er veldig klar til å sette i gang. Koronaen og reiserestriksjonene har jo i praksis gjort at det har vært stopp på reise siden mars. Men vi vet at lengselen etter å reise er stor i folk, og ser at etterspørselen nå øker frem mot våren og sommeren. Vi har derfor tatt et tøft valg og velger å satse oss ut av krisen og investere i fremtiden, sier Ving-sjefen i Norge, Marie-Anne Zachrisson, til flysmart24.

Det over 60 år gamle selskapet lansere en helt ny identitet og
merkevarestrategi, der den tradisjonelle pakkereisen ligger i bunn. I tillegg skal man tydeliggjør at reisetilbudet i enda større grad enn før skal fokuseres på folks flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet.

Ulike behov

– Folks behov er forskjellige. Noen vil bo nær stranden fordi de ønsker å bade og ellers bare slappe av. Andre igjen velger seg et hotell nær naturen for å kunne gå turer og være aktiv. «Nye Ving» skal legge enda mer vekt på den enkelte reisendes individuelle ønsker og behov innenfor pakkereise-formen. Valgmulighetene skal synes i produktsortimentet, sier Zachrisson.

Hun sier at det fremtidige tilbudet kan være alt fra rene tema- og treningsreiser, til å finne et utvalg av design- eller familiehotell med muligheten for å kaste seg i bassenget rett fra den private terrasse.

Det er ikke bare sommerens reisesalg som starter nå. Om få dager setter selskapet i gang salget av vinterreise for neste sesong – rekordtidlig.

– Mange ønsker nok å sikre seg en reiseopplevelse for neste vinter allerede nå. Det skal de få anledning til. Fra før vet vi at de fleste vil til Gran Canaria og at det er de beste og ofte dyreste hotellene som går først, sier Ving-sjefen.

Vil ha det bra, først og fremst

Selskapet har fra i dag av fått en ny visuell form også. Ny logo på selskapet skal man finne igjen på bussene, hotellene og flyselskapet, Sunclass Airlines. Ving har valgt å beholde oransje som den dominerende fargen, som også har preget Ving svært lenge. Det gule hjertet er borte, det har Ving ikke lenger rett til å bruke. Det er erstattet med en bølge. Det første flyet i den nye bemalingen skal etter planen være klart den 18. desember.

– Våre undersøkelser viser at ferien for de aller fleste først og fremst handler om å ha det bra. Dette oppgis som en av de viktigste grunnene til at folk reiser på ferie. De aller fleste vil slappe av og ha tid til sine nære
og kjære. Mange vil også oppleve ting de ellers ikke har tid. Vi skal gjøre det enkelt for dem å velge akkurat den ferien de har lyst på, sier Zachrisson.

Ivareta smittevernet

Hun legger også vekt på at selskapet, etter å ha arrangert reiser både fra Sveige og Danmark en tid nå, kan sikre et godt smittevern fra oppmøte på flyplassen til hjemreisen.

– Dette er svært viktig for oss og for gjestene våre. De skal kunne føle seg trygge på at vi arrangerer turer med godt smittevern og følger de regler som gjelder på de enkelte reisemålene, sier Zachrisson.

Ving er Nordens ledende turoperatør med Petter Stordalens Strawberry og det skandinaviske investeringsselskapet Altor som de største eierne.

Meld deg på nyhetsbrev

* må utfylles